Nu hänger jag inte med...

Jag är ett kontrollfreak.

Som vill ha koll på saker och ting.

Och jag är våg.

Och vågar ska tänka igenom allt väääääldigt mycket. Väga fördelar mot nackdelar.

När vi flyttade in i huset för 2½ år sedan var ett sovrum tapetserat i blått. I 1½ år har vi kollat på tapeter för att göra om. Men jag har lixom inte lyckats bestämma mig.

I onsdags hade älsklingen med EN tapetkarta hem från jobbet. Han visade upp två tapeter och frågade om jag tyckte de var fina.

Och visst, de är bedårande.

Igår kväll har han med en box från jobbet och i morse är Jolines rum tömt på saker.

Innan jag ens hinner kliva ur sängen.

Och jag sitter här och har stora självan.

Jag menar. Tänk vad mycket tapeter jag inte hunnit se som kanske är snyggare. Och jag hade kanske tänkt att göra annat denna helg än att se på maken som slipar väggar och hänger tapeter.

Vad? Vet inte. Jag vet bara så mycket att jag INTE hade tänkt att få det omtapetserat.

Kommentarer
Postat av: Mona

DU ÄR TAMEJFAN HELT JÄVLA OTROLIG!! Ett beslut är väl bättre än inget beslut. Och du har värsta bästa utgångsläget; en man som kan ta hem VAD SOM HELST!



Jävla potta. Nu går du genast och hjälper honom. Byt tapeter i VARJE rum. TÄNK om du vore gift med min man! Bara TÄNK tanken, så lär du rusa upp till Å på en gång!!



Just det.



Sug på den du!!=)

2009-03-14 @ 10:12:27
URL: http://monasuniversum.blogspot.com
Postat av: Jupp

Mona: Där satte du huvudet på spiken. Jag har en man som kan ta hem PRECIS vad som helst. Det innebär dryga 200 kataloger med igenomsnitt 40 tapeter i varje (8000 tapeter). Hur faan ska jag kunna välja? Jag har ju bara fått sett 40 stycken, so far.



Jag suger och suger och suger. Men det enda det lämnar mig är blåsor på insidan av kinderna.



Och jag hjälper. Ska du veta. "Du... glömde du inte lite där... Du... här borta blir det snett... Du.... OK, jag går ner igen. Hojta när du vill mig något"

2009-03-14 @ 11:36:20
Postat av: Mina

hihi :)

Det blir nog bra ska du se! Och nu lovar du att inte titta i fler kataloger.... ;)



2009-03-15 @ 09:00:33
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Jupp

Mina: Jag lovar! Inte en katalog till!!!!! men forsätta muttra ska jag.... ;-)

2009-03-15 @ 09:20:11

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0