AArgh!

I morse, när jag stog i duschen, sade älsklingen:

Jo, föresten, härom kvällen tror jag att jag hörde råttor i väggen...

VA? VAD?

Vadå "föresten"? Som om det var något som man bara råkade komma på.... Sånt här GLÖMMER man inte!

Vadå "häromkvällen"? Man vet när, precis på klockslaget... det skulle jag veta!

Vadå "tror jag hörde"? Antingen vet man vad man hör eller så vet man inte... vad var det du hörde? Var det råttor, eller något annat, jag måste få veta så att jag kan sluta hyperventilera!

Summa sumarum.... Vi har råttinvasionsförsäkring, hade väl inte kunnat tänka mig något annat! :-) Och Anticimex har kontor i Örebro... min första tanke var att "Faan, då tar det ju 40 minuter för dom att komma hit" .... dessvärre har de stängt idag! VA? Tror dom att råttor tar siesta bara för att det är helg?

Gissa vem som ringer i morgon klockan 08.00 till Anticimex,. Klockan 08.40 räknar jag med att ha en karl i blåställ här med 4 ton råttgift, 50-talet fällor och en försäkran att det är råttfritt till kvällen!

Kommentarer
Postat av: Ritha

Vadå. Hetsa inte upp dig. De är bara många, söta, lurviga, har lång svans, förökar sig fot, gnager på det mesta..... =) (kunde inte låta bli!)
Svärmor hade på vinden. Antic. ställde dit en låda och vips så var dom borta.
Flyttade nog till grannen bara...

2008-04-06 @ 11:14:34
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0