Emma Hamberg

Jag var på föreläsning av Emma Hamberg igår! *Singel i stan, Mossvikenfruar, Vecko-Revyn mm*

Åh, vilken underbart rolig människa! *haha* Vilken sjuk djupdykning i "så där var det verkligen att vara tonåring" jag fick. Hon talade på ett underhållande och roligt sätt om hur det är att växa upp som sexfrustrerad stå-mitt-mellan-vuxen-och-barn.... Alla har väl gått genom den fasen i livet att man inte riktigt vill vara varken vuxen eller barn! Och att det sexuella uppvaknandet händer just då gör ju inte saken bättre eller lättare. *garv*

Jag har läst "Mossvikenfruar - chansen", världens roligaste bok! Den kan jag verkligen rekommendera! Sträckläste den på 2 dagar och gick och smålog länge efter det! Efter föreläsningen köpte jag "Linas kvällsbok 1&2", egentligen inte till mig själv.. fick den t.o.m signerad till den jag sa ge bort den till... men jag har faktiskt börjat läsa den i allafall.... *skrattar gott*

Det är *nog, ska jag väl flika in, ftersom jag inte har läst mer än ett par kapitel än* en bok för alla.... (enligt Emma själv från 11, om man är ordentligt mogen, men jag skulle nog vänta ett par år till innan jag lägger verkligheten i händerna på min dotter) Jag som mamma ser fler änvändningsområden för boken... dels får jag mig en timewarp i hur det var att vara ung och okysst *garv, vilket dilemma, släng dig i väggen George Bush, vi tonårsflickor har verkligen stora bekymmer att brottas med* men samtidigt får jag en påminnelse om att detta kommer snart mina flickor att gå igenom, och kanske det kan hjälpa mig att förbereda dom *och mig* på detta! :-) Tjejerna kan verkligen ha behållning av denna bok.... Den talar om hur det är, utan förfinade omskrivningar! Känslor kan ju verkligen flyga omok i den åldern och det speglar boken klockrent! Sen får boken dig att må bra oxå... att le är ju aldrig fel!

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0