Natten...

Vad gjorde du klockan 4:44? Då stirrade jag på klockradion och jag kan lova dig att det kändes som om den minuten tog ca 12 minuter... den slog nästan aldrig över till 4:45....

Natten här har varit jobbig, men ändå inte! Va konstigt det är att man kan få någonsorts övermänsklig jävulsenergi fast man vet att man för länge sedan andas ut det sista av energin och ligger och flåsar för sin egen överlevnad. Ja, nu känner jag att detta är sista nödprovianten av energi, så nu MÅSTE vi få till en förändring.

Fick lite nya råd av Anna igår via mail, och 2 bilagor att läsa igenom! (samt info att hon kan komma hit och hjälpa oss - 2 nätter för den pluttiga summan av 19.000 kronor (inkl. moms).... vet inte om det skrämde slag på 'snålLena' och att det var hon som var uppe och buffade i natt!

Hur som.... Joline knövlade lite igår kväll, men jag lade henne 19.30 och höll på och buffade 15 min.

Klockan 23.45 vaknade hon och vi buffade 15 min var, alltså 30 min....

Klockan 04.20 var det dags igen och då höll hon på 1 timme innans hon somnat om!!! *jag buffade och ramsade, behöll lugn och säkerhet i rösten och tänkte för mig själv att det ska faaaaan gå om så djävulen kommer och avlöser mig* De sista 15 minutrarna behövde jag inte buffa längre, utan sade bara ramsan när hon visade tecken på att starta igång och det räckte!

Men DÅ sov hon till 7! Och när hon vaknade klockan 7 då var det en GLAD tjej som kvittrade igång... inga teckan på att vara ledsen då inte! Sådan skillnad från nattens uppvaknanden, eftersom hon då på en gång börjar gråta. Har inte ätit en endaste gång i natt!

Det känns SÅ bra! Nu ska vi bara orka hålla på så här tills detta satt sig och hoppas på att Joline får ett nytt mönster och sover hela nättena (3 jobbiga nätter, sen en vecka för schemat att sätta sig, enl. Anna). Annars har vi som sista utväg att åka upp till Stockholm en natt nästa vecka och träffa Anna - kosta vad det kosta vill men det är det värt att få sova!

Att jag och älsklingen inte lyckades somna om efter 4 det är en annan femma..... det finns ju faktiskt inget mer underbart än att titta på sin sovande skatt! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ritha

Oj, vad ni kämpar! Hejja!! Lider med er, det är inte kul. Här har vi ingen kur, men får rädda vår Joline ett par ggr/natt från att inte dö utan sin tutte.. hihi.
Sov ni efter fyra?? =D

2008-02-04 @ 09:09:49
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: Jessica

Nä, vi sov inte efter 4.... och har inte hunnit med att sova på dagen heller, ursch och fy på mig! :-)

2008-02-04 @ 14:44:56
URL: http://veochvett.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0