Sömn

Den 3 februari gick vi på knäna, gällande sömn, eller snarare bristen på sömn i detta hus! Vi tog kontakt med Anna Wahlgren och körde en "Sova-hela-natten-kur" Detta är alltså 3 veckor sedan och jag tänkte att en update på hur det ser ut just nu kanske är på plats ;-)

Joline somnar, ovaggat - lungt och tryggt i sin egen säng, i sitt "eget rum"  klockan 19.30-19.45. Sen sover hon till klockan 07.00-07.15 innan hon slår upp sina klarblå ögon och ler. På dagen sover hon mellan 10 och 12 samt kl 15-16... Vi "flexar" lite på dagslurarna vissa dagar och låter första luren vara en timme och andra luren 2 timmar - helt efter Jolines eget humör! (men eftersom vi vet att det är livsviktigt att hålla schemat så här i början gör vi allt vi kan för att låta henne sova som schemat var satt från början)

Hon äter på bestämda tider - inget hattande med småslurkar! Och som hon äter!!! :-) Har nu börjat med en hel *liten* burk barnmat på lunch med efterrätt, förut fick man dela en liten burk på 3 utan efterrätt för att ha en chans att få i henne det som man värmt. Hon ammar fortfarande dagtid och får tillägg (igår gröt) innan sänggåendet!

Hade någon sagt till mig för 3 veckor sedan att vi snart skuklle få sova natten igenom hade jag skrattat rått i ansiktet på han/hon... men det funkar verkligen!  

Det som krävs är tydliga direktiv från föräldern så att barnet kan förlita sig på att det kan lita på mamma/pappa, och en förståelse för kurens uppbyggnad!


Kommentarer
Postat av: Mina

Vad skönt att ni äntligen får sova! Funkar det fortfarande lika bra??

2008-05-08 @ 10:19:38
URL: http://mina3.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0