Passansökan

OK, då var det dags att skaffa pass till brudarna... om sig och kring sig som jag är ringde jag polisen igår kväll för att fiska information... Vad behöver jag ha med och hur går man tillväga, dvs när är det öppet.

F-n jag har inte skaffat NYTT personbevis på tjejerna! TYPISKT!!!

Enligt "Lassepolis" behövde jag dock inte ha med mig något annat än tjejerna och en blankett som fullmakt att jag fick hämta ut pass enligt älsklingen.....

Och jag tänkte i mitt stillla sinne att "det är ju tur att jag vet bättre än dig vad som behöver med, för man ska ha personbevis, det VET jag".....

Plockar fram alla tänkbara papper jag kan hitta som man kanske eventuellt kan behöva:

Natalies gamla pass
Natalies USA-pass
Utdrag från skattemyndigheten på Natalies namnändring (gamalt)
Utdrag från skattemyndigheten gällande Jolines personnummer
samt uttdrag gällande att älsklingen och jag är vårdnadshavare för Joline (tänkte att de kan vara "stand-in" för personbevis...typ)

OCH

domen att jag har ensam vårdnad om Natalie

Det borde ju liksom vara klappat och klart så, eller hur!

Och så kommer vi dit..... anmäler om pass, fyller i alla blanketter och de behöver inte se ett endaste ett av alla papper jag släpat med......

Fast de vill se min legitimation.....

Shit, glömde plånboken hemma....

Jaja, man kan väl inte tänka på allt!

Kommentarer
Postat av: Monica

näää glömde du körkortet hemma? ler ajda!

2008-07-02 @ 19:53:05
URL: http://villmanintesavilmainte.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0