Likt vinterskor en vårdag

Likt vinterskor en vårdag

Livet har bekymmer, oro, ängslan och hopplöshet -
som ett par tunga otympliga vinterskor.
Vinterskor, blöta av livets tårar likt slask som sakta droppar av vid varje steg men som ständigt fylls på vid varje nedslag på livets väg.
Men livet är inte bara fötterna, utan aniktet också.

Jag har ett val
Jag kan välja att vända näsan mot vårsolen
sluta ögonen och njuta av den lilla värme som den avger
Jag har ett val
jag kan tillåta ögonen att ta in ljuset och njuta
flytta fokus från det blöta, tunga
Jag kan bestämma vad jag ska koncentrera mig på

När solen försvinner bakom ett träd på min promenad kan jag genast vända ner blicken igen mot mina tunga vinterskor
eller så kan jag hålla kvar tanken på solen och se framåt på vägen
där borta har skuggan försvunnit, jag går in i solen igen
jag och mina tunga skor, tillsammans
men med fokus på solen där uppe
är även steg i skugga med tunga skor lättare att ta.

Tack Maria för att du uppmärksammade mig på vårsolen!

(kanske ska byta till vårskor snart, och kasta vinterskorna åt fanders... nästa vinter kan jag köpa nya skor)


Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0