Suck!

Var hos en bekant idag, med en dotter 2 veckor äldre än Jollan.... vi träffas inte så ofta och senaste gången vi träffades var i samband med att vi skulle börja vår "sova-hela-natten-resa" då bort i oktober eller så... Vi talade mycket om det då så hon vet vad jag tycker om hela det tänket.

Idag satt vi och försökte jämföra liv för att se vad som hade hänt under denna period som vi inte setts, och mycket snack blev det.... snack om tänder, hår, vikt, krypframsteg, aja-baja-snack och div annat! ;-)

När vi kom in på ämnet sömn fick jag en stark känsla av att "någon metod vill jag inte bli påprackad" så efter att ha talat om hur vår resa varit (i väldigt korta drag, typ det har varit upp och ner en lång period, men när vi tog tag i det ordentlig har det mesta löst sig) och klargjort att "det funkar, verkligen" fick jag veta att de fortfarande sliter på nätterna. Sen fick jag veta att de fått information från BVC att testa 5 minutersmetoden... fast det ville de inte, "nerverna håller nog inte".... utan har i nästa steg fått hjälp än en gång av BVC - och fått Sömn-medicin utskrivet till flickan. Medicinen ska tydligen "inte göra henne drogad - bara mer sömnig" ?????

*konstpaus*

Jag fattar inte, fattar verkligen inte, hur BVC kan skriva ut ett recept på något som ska döva barnet, och hur man som förälder väljer att ge detta till sitt barn, utan att ha testat alla medel som står till buds?!? Frustrerande till max att veta att det finns en metod, som på 1 vecka skulle få henne att hamna på rätt köl... och jag kände att det inte var lönt att ens försöka tala med henne om detta! Vore det inte normalt att fråga "aha, det funkade för er, hur gör man?" för att sedan ta beslut om det är något för mig att testa...

Föresten var det samma BVC-sköterska som sagt att barn i den här åldern inte ska äta salt (jo, verkligen inte) men att det är HELT OK att krydda upp maten med buljongtärning och soja. *konstpaus igen* Skulle njurarna tåla saltet bättre om det kom i maten genom en buljongtärning istället för ur saltkaret?

Alla är vi olika....

Kommentarer
Postat av: Ritha

Usch för såna mediciner!!!!

2008-03-13 @ 22:56:57
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0