Dagens äventyr

Lämnade av Jonatan på dagis i morse och kl 10 ringer min mobil med meddelandet att Jonatan spytt på dagis. Jag var inte hemma och kände genast att min egen mage åkte hiss så jag ringde i småpanik till älsklingen på jobbet:

-Hämta Jonatan på dagis, har spytt, jag inte tillräckligt nära... hej då.

Älsklingen hämtade Jonatan och ringde sedan mig på mobilen.....

-Eh, står på trappen hemma..... och har ingen husnyckel.....

Det var bara för älsklingen att sätta Jonatan bak på cykeln i barnsadeln och cykla bort till mig för att hämta nyckeln. (Jag skulle cyklat som en tok om jag hade en "magsjuking" 5 cm bakom ryggen)

Jag knallade hem 2 timmar senare... då hade Jonatan ätit både äppelbåtar och stekt falukorv med makaroner.... sen drack han ½ liter påskmust, fikade på glass, åt rabarber i massor från grannens tomt och pastasallad till kvällsmat... Jag tror inte han är magsjuk :-) Men funderar på vad som gjorde honom dålig på dagis, det gör jag.... han var riktigt vek när han kom hem sade älsklingen......

Kommentarer
Postat av: kikka

inte magsjukan?

här ställde vi in Lucas kompis kalas då han kräkts sen strax före 6 i morse till nu på kvällen ..

fast jag tror inte att L är magsjuk de luktar inte så där som det brukar om magsjukan



*********'

alla tre har lekt idag,enlingt min J så funkade allt bara bra

2008-05-09 @ 21:35:04
Postat av: Mina

precis samma sak med min son för någon dag sedan! De ringde från dagis och sa at han hade kräkts. Men han var hur pigg som helst när jag hämtade...dan efter sa hans fröken att han hade gungat en massa och lekt nån snurr lek precis efter mellis...konstigt att han kräktes?! :P

2008-05-11 @ 20:35:07
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0