Protest

Jag hänger på protesten mot de höga bensinpriserna! Det är ju inte klokt att man ska betala över 13 spänn för en liter soppa..... Fortsätter det kommer det ju för tusan att kosta en hundring bara att klippa gräsmattan med bensinklippare, och vem har lust att springa med handjagare?

Jag kommer ihåg när bensinen kostade under 7 kr litern... det var när jag tog körkort... och nej, det var inte flera decennier sedan! ;-)

Nu kör vi väldigt lite bil i vår familj mot vad det har varit... för 2 år sedan, när vi bodde på landet, hade vi 2 bilar och pendlade ett par mil varje dag, till och från stan.... Vi tankade för dryga 5000 per månad.... nu har vi en bil och ett par jäkligt pigga ben.... så vi tankar cirka 1 gång varannan månad....... Det är 400 kronor per månad det, och en jäkla skillnad i plånboken!

*undrar hur många mil jag har gått med barnvagnen, egentligen...*

Ja, protesten ja....

"Besök inte de stora bensinbolagen, Statoil och Preem, för att tanka den 23 - 26 maj! Detta är en protest mot de höga bensinpriserna! Sänker de priserna för att locka tillbaka kunder måste de andra också sänka priserna och starta priskrig!
INFORMERA VIDARE!"

För mig är det inga problem alls.... Tankar aldrig på Statoil eller Preem... och så har jag 40 liter kvar i tanken så det blir väl tankning för mig i början av juli nångång.... ;-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0