Jag bloggar ...

Jag bloggar en hel del.. men jag läser destå fler... och många av mina favoriter läser jag varje dag.... Himla kul att få vara en del av någons vardag utan att för den sakens skull behöva ringa innan man klampar över, höra halvtaskiga ursäkter för att hon inte städat ordentligt och behöva ha med sig kaffebröd som ingen ändå egentligan vill äta! Och bäst av allt, det man inte vill höra skiter man bara i att läsa... så kan man ju inte göra om man sitter på andra sidan kaffebordet hos en väninna.. man kan ju inte stoppa fingrarna i öronen och börja nynna på "Smoke on the water" för att slippa lyssna på eländet! :-)

Dessa bloggar läser jag varje dag:
Ritha Min systersjäl. Skriver om vardag och barnen, mycket roligt och fina bilder! Ett måste för själen!
Mina3  Min andra, dock "IRLokända", systersjäl. Även hon skriver om vardagen med barn och kaos i tankar och livet! Skrattar ofta gott och igenkännande hos henne.
Indras blogg Bloggerska som just nu går i väntans tider på att lilla W ska komma ut.... hon och jag väntar nog lika mycket just nu, för nu är h*n försenad! *ler*
En mamma, en pappa och deras underbara prins Sandra skriver även hon om vardagen, har världens gulligaste lilla prins... Älskar att läsa bloggar om barn som är i ungefär samma ålder som min Joline.
Gitsie´s organiserade kaos Flitig tisdagstemare som lägger upp underbara bilder på hundarna, och som skriver träffande om vardagen.
Lillans lilla Ärligt direkt ur livet. Underbart flitig utläggning om vardagen med man, mina barn, dina barn och kärleken - både i och utanför sänghalmen!
Destination unknown Marie, en gamal arbetskamrat. Bloggen fylls av sånt som jag oxå skulle skriva om om jag vore ung, singel, barnlös och ha ett jetsetliv i StorStockholm... med andra ord om jag vore min totala motsats ;-)
Alafoto Mästerverksbilder att njuta av!
Matildas ocensurerade liv Tar underbara bilder... mycket på godis, men även underbara macrobilder av både det ena och det andra!
Kikkas blogg "Närapågranne" med barn i samma klass som min Natalie.

Dessa kollar jag ofta på:  
Blixmans fotoblogg  Fotoblogg med magnifika bilder på cupcakes och lilla vovsingen Rudolph.
Tisdagstema Utmaning för dig och din kamera. Här hittar man väldigt mycket inspiration till bilder man vill ta (men inte har tid med)
Heja Abbe  Blogg om lilla Abbe, grabben med hjärtfel, som tar hela världen med storm. Skrivet av en karl! *yeah*
Twoforone 2 singeltjejer från Götet som skriver anonymt om sex, erövringar, karlar och snoppar.. och eftersom det är anonymt blir det därefter oxå! :-) Inget för den som rodnar lätt eller som tar allt på blodigaste allvar.

Här blir det också besök ibland:
Junitjej  Lärarinna som skriver om vardagen och varvar det likt en lasagne med lite fotografier.
Tre tjejer i köket Mat, mat, mat... tänk om de kunde komma och laga skiten hos mig istället...
Trolltyg och änglaströssel Vardag och humor, my kind of game! Tyvärr tar hon sommaruppehåll, men det finns mycket i arkivet att gräva igenom!
Anna-Karin Vardag, med en pytteliten. Tänk, det var inte längesedan Joline var så liten, men det känns ändå som en halv evighet sen man kunde sitta still i soffan och bara titta på bebisen i timmar.. och hon låg still och glodde i taket...
Infing funderar   Bilder, vardag, bebis och tankar... känns det igen? :-)


Och idag fick jag, via Mina3's blogg, en helt ny favorit.. jag som eftersökt vardagsbloggar skrivna av karlar, och nu har jag en till! Jippi!
Trötta farsan  

  
Vad läser du? Har du någon favorit? Tell me, jag har fortfarande några minuter av mitt vardagsliv som jag kan uppta med fler bra bloggar ;-)

Kommentarer
Postat av: Mina

å vad gullig du e! och jag håller med dig... vi är otroligt lika. Ska kolla in dina blogg tips :)

Har du läst trötta farsan än? Han skriver riktigt bra!



"man kan ju inte stoppa fingrarna i öronen och börja nynna på "Smoke on the water" för att slippa lyssna på eländet!" HAHAHAHAHA! jag har fortfarande ont i magen av hysteriskt skrattande efter att ha läst den meningen. Mitt i prick!

KRAM!

2008-05-20 @ 23:02:55
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

Blixman och Infing ligger i min besöka ofta mapp ( japp jag har tre olika mappar för bloggar ) helt olika men ändå så outstanding på sina egna vis.

2008-05-21 @ 01:16:57
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Ritha

Du gör mig rörd gumman!! Kram, systersjälen din!

2008-05-21 @ 08:37:37
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för dina fina ord! :)

2008-05-21 @ 19:33:28
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0