Jag bryr mig inte....

Hela hösten har det diskuterats och stötts och blötts om inte kronprinsessan Viktoria är i färd med att förlova sig.

Jag har bara um...hummat

Här i dagarna slog nyheten ner, som en phlaff. Det är sant. De ska gifta sig.

Jag har fortsatt att um....hummat

Det diskuteras klänningar och ringen.

Jag har sagt mm...mmm

Och det har östs galla över den video som familjen spelat in där de läser innantill om de känslor de burit med sig i sju års tid.

Jag har bara njäää....kat lite om detta

Men i morse gick jag i taket.

När jag satt och klappade döende katt över bröstkorgen och kollade på någon morgonsoffa på TV.

Tydligen ska svenska folket betala för bröllopet?!?!

Och jag känner det som att det blir min lott att knalla till slottet och förklara att om man satt två döttrar till jorden får man, enligt tradition, se till att pröjsa för bröllopet, om bruden i fråga inte själv tjänat ihop stålarna själv vill säga. Något Kungen och drottningen haft 30+ år på sig att spara till. Om de inte tycker att det duger med ett bröllop i rådhuset för närmsta släkten och en grillkorv i bröd som bröllopsmiddag.

Off to Kungsan I go.


Kommentarer
Postat av: Malin

Du driver med mig? Vi betala? DET gör mig helt galen, säg till när du ska dit så hänger jag på!

2009-02-26 @ 16:31:55
URL: http://www.malinlonn.blogspot.com
Postat av: Gitsie

Hojta om du vill ha sällskap till Kungsan, jag hänger gärna på. ;)

2009-02-26 @ 19:39:34
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Jupp

Malin: Japp, så verkar det! :-/ Tur att det inte bara är jag som reagerar! haha Klart att du och Gitsie får hänga på... ska bara ringa och fråga när Knugen är hemma och tar emot oss... känns ju surt att gå hela vägen dit om han inte är hemma, lixom! ;-)

2009-02-27 @ 14:40:40
Postat av: Mina

håller med helt! läste att bröllopet kommer kosta runt 25 miljoner! Kungen har visst en förmögenhet på ca 250 miljoner så det är väl bara att han betalar då!

2009-02-28 @ 11:12:51
URL: http://mina3.blogg.se/

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0