FörsäMRingskassan

Föräskringskassan har det inte lätt..

Det klagas mycket på dom just nu...... :-D

Och ni som känner mig vet att jag inte har mycket till övers för klåparna som jobbar där.

I morse när jag läste Ketchupmammans inlägg om Försäkringskassebingo

Jag spelar Försäkringskassebingo. Det går till såhär:

Man ringer Försäkringskassan upprepade gånger och ställer samma fråga. Lyckas man få samma svar fyra gånger i rad så får man dricka en tequilashot.

Man blir inte sådär jättefull på den här leken har jag märkt.

så kom jag på att jag måste ringa försäkringskassan.

Hevlettö!

Och som jag har ringt. Utan att få svar. *du har plats nittonhundranått i kön*

Tillslut lessnade jag och sade till växeltelefonisten att jag visst sökte en handläggare vid namn Markus. Dessbättre fanns det en handläggare vid namn Markus. Dessvärre hade han gått för dagen. Klockan 13.00. Härliga arbetstider. Nästan lite deltidare sådär!

Så jag bad att få hans Emailadress...... :-D

Imorgon när Markus kommer till jobbet har han ett mail som väntar.

Med ämnesraden "VIKTIGT"!!!

Och som börjar med orden ... "när vi talades vid på telefon i början av december skulle du kolla....."

I krig, kärlek och kontakt med Försäkringskassan är alla medel tillåtna.

Ska bli kul att se hur länge det dröjer innan jag har fått svar.

Och hur länge det därefter dröjer innan jag har mina pengar.


Kommentarer
Postat av: Mina

smart drag att maila! varför har jag aldrig tänkt på det! måste ha lite papper från dem, ska kanske maila den här gången...men gissar att deras "svara-på-mail" policy är typ inom 3 månader eller nåt...

2009-01-29 @ 22:56:00
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hemskt med alla som inte får några pengar! Själv har jag inte haft några problem med dem, men det verkar ju vara ett enormt undantag.

Hoppas det känns bra att vara tillbaka på jobbet.

Kram Malin

2009-01-30 @ 00:16:11
Postat av: Malin

Öh... datorn fick spunk och trodde jag var inne på dotterns blogg... sorry- jag är inte så rubbad att jag tror att jag är din "Mamsen" i alla fall.

Kram igen =)

2009-01-30 @ 00:18:21
URL: http://www.malinlonn.blogspot.com

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0