Morgonens rapport

Morgonens rapport natt nummer 2  till Anna med medföljande svar:

Joline somnade blixt bums igår kväll... Skrattet till Gonattet, lägga rätt, buffa 4 ggr, ramsa på väg ut och inte ett ljud hördes *bara en "jag lägger mig till rätta knorr*  

Hon vaknade till 00:06, men lät bara en utandning, sen var det lungt igen. Hann inte ens med att ramsa..  

Kl 03:30 drog hon igång - lät lite förnöjt till en början, men efterhand tog hon i mer och mer och jag gick in och buffade 3 gånger innan hon somnade om 4:13. Sista gången stannade jag kvar lite längre med enbart solfjädern (tops 1½ minut) utan att ramsa, när hon var lugn gick jag ur rummet och ramsade utanför dörren.  

Vaknade till 4:16 ramsade en gång, somnade  

Vaknade igen 04:20 och var då vaken 9 min, av och till... jag ramsade och lyssnade, ramsade och lyssnade. Var jättenoga med att se till att få med bekräftelseramsan innan hon somnade (vilket resulterade i att hon ibland drog igång igen, men lugnade sig igen snabbt)  

5:32- ramsa, lyssna till 5:40
5:41- ramsa, lyssna till 5:46
5:47 - ramsa, lyssna till 5:50   Sov  

Väcktes med tjo och tjim klockan 07.15, då hade övriga familjen varit vaken och gjort ljud i huset i 30 minuter utan att det störde henne!  

Ska vi göra lika natt nr 3 som denna natt? Ska vi upp och ramsa omgående när hon vaknar eller ska vi låta henne ligga och låta lite i natt... och nu tänker jag på som hon var i natt, ganska förnöjd, ska jag låta henne få möjlighet att somna om självmant eller är det viktigt att hon får ramsan omgående?  

Nu ska vi göra oss i ordning för 10 luren! *håll schemat, håll schemat* ;-)   //  Jessica

--------------------------------------

Bra, bra! Känns inte helt fel i dag, huh?!  

... "men efterhand tog hon i mer och mer och jag gick in och buffade 3 gånger innan hon somnade om 4:13. Sista gången stannade jag kvar lite längre med enbart solfjädern (tops 1½ minut) utan att ramsa, när hon var lugn gick jag ur rummet och ramsade utanför dörren."  

Bakläxa. Här skulle du lugnat med ramsan! Farligt nära vargtimmen och alldeles på tok för mycket underhållning, tre omgångar buffning och en solfjäder. Inte läge nu (längre) att vänta tills hon är  lugn med dig inne i rummet, då fastnar du bara och är strax tillbaks där du var. Det är ramsan utanför som ska lugna henne.Du tänkte IN, inte UT. Gräl gräl. Försök inse att du stör barnet - tänk på vakten bland soldaterna som INTE springer omkring bland dem som skulle få sova just för att han höll vakt. Då skulle de verkligen vädra fara.  

Sluta med trafiken inne hos henne!!! Om du inte vill ha det som det var förut?! Du är snart där (igen) om du fortsätter springa in. Det tar max 2 nätter...   Du kan gå in EFTERÅT, om du absolut måste kolla läget. Skrev jag inte det?!  

Gräl också för frågan: "Ska vi göra likadant natt 3 som denna natt?" Sova hela natten-kuren är en process. Så fort du tänker (och gör) "likadant", etablerar du ett nytt mönster. Meningen är att du ska arbeta mot ett mål - lilla barnets goda, sammanhängande, fredade sömn. Du fick material att läsa och gick igång på det - läs igen och igen och gå FRAMÅT!  

Var är dialogen? Kommunikationen? Upplevde du den i natt?  

Kram, kram! Anna

Kommentarer
Postat av: Ritha

Skickar massa go energi till er!!!

2008-02-05 @ 16:07:36
URL: http://rijo.blogg.se

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0