zZZzZzzzZZzz

Snart är det dags att sova sängen igen! Eller ja, säng och säng.... här sover vi fortfarande på madrass... och gott kan jag inte påstå att jag sover, men längtar gör jag ändå! :-)

Det ska bli kul att se hur lillan sover i natt, vi får ju räkna med vissa bakslag, men eftersom hon sov så bra i natt hoppas jag verkligen på att hon gör det i natt med....

Annas svar till oss efter morgonrapporten var:

GRATTIS!  

Skickligt av dig att ens ställa frågan om huruvida natten var ett misslyckande...! HUR kan du få det till det ens i teorin?! Galna människa!! (Där ser man vad sömnbrist ställer till med...)  

En sak i taget, är ett av SHN:s ledord. Din egen sömn kommer senare. Först ska barnet börja sova. Sedan ska hon fortsätta sova, så att du vågar tro att du själv kommer att få sova. Sedan ska du börja med det, vilket tar ca tre nätter. (Sic.) Sedan ska du gå in i det såkallade zombiestadiet, vilket pågår i allt från en vecka till tre. Då frågar dig alla människor varför du är så trött - "Du får ju sova nu!" Svaret är: "Just därför."  

Så gläd dig nu åt fantastiska framsteg, BARNET SOV HELA NATTEN och somnade om på toppen, så nära  vargtimmen. Det kan inte bli mycket bättre tredje natten!  

Och ditt nytänkande - mycket bra, helt nödvändigt, glasklart logiskt. Odla det!  

Kram! Anna

Skönt att få lite positiv cred! :-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0