Nr 2

Nätterna är fortfarande jobbiga här hemma....


Joline, 6 månader, sover fortfarande inte nätterna igenom och eftersom krafterna börjar på att tryta och att hon nu är så gamal så att hon borde klara sig utan mat på nätterna beslutade vi oss för att börja med en avväjningskur i mellandagarna. Det gick bra i några dagar, hon fattade galoppen och slutade ganska raskt med att äta vid 1 snåret, vaknade och kunde sövas om utan några alltför tidskrävande åtgärder! Vid vargtimmen 4-5 fick hon dock fortfarande tillgång till "skafferiet" för då var jag allt för trött för att locka hit John Blund utan mat.

Natten innan nyår blev det dock annat ljud i bjällrorna... ledsen, ledsen, ledsen och svår att söva om, fast det funkade efter idogt arbete *alla somnade av utmattning efter en timme* och på morgonen hittade vi svaret på den pärsen. "Jollan" hade fått sin första tand! :-)

Sen hamnade vi raskt på rätt köl igen - hon vaknar till men är ganska lätt att söva om! Tyvärr höll det inte i sig. I går natt och i natt har det varit hopplöst igen, inget har hjälpt, förutom mat som jag har tagit till efter många långa minuter då orken totalt försvunnit och kroppen skrikt efter sömn!

I morse när jag skulle titta efter hur Tand 1 har växt fick jag till min stora förvåning se TAND 2 fint placerad brevid Tand 1... 2 tänder inom loppet av 9 dagar, inte undra på att sömnen knorrat.

Nu tar vi det lungt med alla 'sömnmetoder' i några nätter och tar nya tag när munnen inte känns som ett slagfält!  ;-)

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0