Dagslurarna

Har nu reggat mig som användare på Anna Wahlgrens forum  och slängt iväg en fråga gällande Joline´s dagslurar... det är ju helt OK att hon sover i vagnen (blir ju lite som att ha hund, man tvingas gå ut) *haha* Men vad gör jag den dag då Tjernobyl sprungit läck och stormen Rosalinda piskar mot fönstren???


Postat: mån mar 10, 2008 16:06    Rubrik: Dagslurar! 

Har fått en "säker sovare" med hjälp av Anna sedan februari *yeah* men dagslurarna är för mig ett problem fortfarande. Ja, ser man till det faktum att Joline sover, så har vi inte ett problem, men hon sover ENBART i vagnen. Varför leta problem om de inte fins där, Annas bevingade ord

Att lägga henne inne är *i dagsläget* inte ens att tänka på... Hon har ALDRIG, ens som liten liten bebis, sovit inne på dagarna. (Nu är hon 8½ månad)

Jag funderar nu på hur jag ska göra... Hon somnar alltid efter max 5 min promenad och står sedan på vår altan och sover sina dagslurar, alltså helt stilla. Ska jag försöka mig på att lägga henne inne i spjälsängen - och vad gör jag isånt fall NÄR (jag anar vargar redan hos mitt eget tänk, någon som oxå anar dom? Embarassed ) hon protesterar?

Jag är livrädd för att förskjuta på ett fungerande schema! (mitt skräcksenario: får inte Joline att somna inne klockan 10, stretar och bökar med ramsor osv. slutar med att jag efter en timme måste lägga henne ute i vagnen, men då med kortare lur som resultat - hon JÄTTETRÖTT på eftermiddagen , somnar före utsatt tid på eftermiddagen och hela schemat ruckas) Dessutom vill jag ju inte att hon ska behöva vara ledsen i sin spjälsäng, och det kommer hon ju att bli om jag lägger henne där på dagen.. (Jag vet VARGEN, och jag ska lugna... men vem lugnar MIG?!?) Embarassed

Är det någon som har några tips och tänk åt oss? Vågar jag prova nu eller ska jag vänta tills schemat satt sig ÄNNU MER? (ser oss sitta här med en 3åring som bara inte KAN sova på annan plats än i vagnen på dagarna och hur tokigt är inte det?) Liar

Kommentarer

Det här vill jag säga, just nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0